چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱

به‌منظور هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک انجام شد؛

دیدار مدیران کل اوقاف و امور خیریه و کتابخانه‌های عمومی استان سمنان

دیدار

مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و اوقاف و امور خیریه استان سمنان باهدف هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک در توسعه کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به‌منظور توسعه برنامه‌های ترویجی و گفت‌وگو در خصوص ایجاد زمینه برای گسترش همکاری‌های مشترک به‌ویژه برای تأسیس، ترویج فرهنگ وقف برای کتابخانه و کتابخانه‌های مشارکتی، برگزاری اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، برگزاری مسابقات فرهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده دیدار و گفت‌وگو کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه پرفضیلت رمضان، با اشاره به نقاط مشترک دو مجموعه عنوان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور و خیریه و کتابخانه‌های عمومی، ازجمله سازمان‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که فعالیت و خدمات آن‌ها دارای اشتراکات فراوانی است.
محمد طاهریان با اشاره به کتابخانه‌های عمومی وقفی استان افزود: ده باب کتابخانه عمومی نهادی در استان سمنان با همکاری اداره‌کل اوقاف فعال است که برخی از این کتابخانه‌ها باید به‌صورت کمی و کیفی توسعه یابند. همچنین اگر اوقاف فضاهایی در اختیار دارد که می‌توان آن از آن‌ها برای راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی و ارائه خدمات فرهنگی استفاده کرد، آمادگی همکاری در این زمینه بخصوص مکان‌های فاقد کتابخانه را نیز داریم.
وی در ادامه با اشاره به خدمات کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌های عمومی امروزه به پایگاه‌های اجتماعی تبدیل‌شده‌اند و خدمات متنوع در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

دیدار مدیران کل اوقاف و امور خیریه و کتابخانه‌های عمومی استان سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در ادامه با تأکید بر اینکه دو سازمان ظرفیت این را دارند تا در راستای برنامه‌ریزی و طراحی اقدامات مشترک، اقدامات فرهنگی خوبی در استان برگزار کنند، از برگزاری اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در ۲۸ فروردین سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره که از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغازشده و تا پایان دی‌ماه مهلت شرکت در آن بوده، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در طول سال است که نزدیک به ۲۶ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
طاهریان در پایان تصریح کرد: اختتامیه این رویداد می‌تواند با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه به‌عنوان یک امر خداپسندانه و راستای ترویج فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع)، با مشارکت گسترده شهروندان در دوره‌های بعدی همراه شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این دیدار با تأکید بر مشارکت دو دستگاه در امورات فرهنگی گفت: دو سازمان ظرفیت‌های متنوع و اهداف مشترک دارند که به همین سبب می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه، زمینه‌های همکاری را بیشتر کرد.
وی از همکاری اداره اوقاف در برگزاری اختتامیه جشنواره رضوی خبر داد و گفت: از تمامی ظرفیت‌های اداره اوقاف برای مشارکت در این رویداد معنوی که وقف ائمه اطهار است استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 11 =